U workshopů k tématu „Prostor a čas“ se nám sešlo mimořádně velké množství báječných nápadů, které nám dodaly zapojené mateřské školky.
Rádi bychom představili některé z nich.
KOMPLETNÍ SOUHRN VÝSTUPŮ ZDE
MŠ Ptáčata – Zlín
(vnímání prostoru a času)
Prostorové vnímání: Děti umisťují dle pokynů – např. auta na pravé parkoviště, kočku na strom, do okna kluka, nad dům ptáčky, apod.
Vnímání času: Podle ročních období – na strom, listí, květy, plody, sníh na střechu, sněhuláka vedle domu, apod.
MŠ Slavonice
(pojem NAHOŘE, DOLE)
Pomůcky: Dřevěná skládanka DOMEČEK.
Činnost: Ukazování nebo vkládání obrázků do domečku podle dané otázky.
- Seznámení s obrázkem
- Zjištění, zda je pojem utvořen aktivně – otázky:
- Kde bydlí děti? Kde bydlí babička, dědeček?
- Kam jsem dala babičku, dědečka? Kam jsem dala děti?
- Pokud pojem není utvořen aktivně – otázky pro zjištění na pasivní úrovni:
- Kdo bydlí nahoře?
- Kdo bydlí dole?
(pojem PŘED, ZA, NA, POD, VEDLE, MEZI)
Pomůcky: Pryžová sestava obrázků ze statku, EDUKO, Perspectivo.
Činnost: Vkládání pryžových obrázků do drážek podle předlohy.
- Vybrání předlohy. Předlohy jsou podle tří stupňů obtížnosti.
- Zjištění, zda jsou pojmy utvořeny aktivně – otázky:
- Kde je traktor?
- Kde je hospodář?
- Pokud pojem není utvořen aktivně – otázky pro zjištění na pasivní úrovni:
- Kdo stojí před domečkem?
- Kdo je vedle domečku? Apod.
- Samostatné vkládání obrázků podle předlohy.
VŠEM ZAPOJENÝM ŠKOLKÁM DĚKUJEME ZA JEJICH AKTIVITU!