Vnímání prostoru a času – tipy

U workshopů k tématu “Prostor a čas” se nám sešlo mimořádně velké množství báječných nápadů, které nám dodaly zapojené mateřské školky.

Rádi bychom představili některé z nich.

KOMPLETNÍ SOUHRN VÝSTUPŮ ZDE

MŠ Ptáčata – Zlín
(vnímání prostoru a času)

Prostorové vnímání: Děti umisťují dle pokynů – např. auta na pravé parkoviště, kočku na strom, do okna kluka, nad dům ptáčky, apod.

Vnímání času: Podle ročních období – na strom, listí, květy, plody, sníh na střechu, sněhuláka vedle domu, apod.

MŠ Slavonice
(pojem NAHOŘE, DOLE)


Pomůcky: Dřevěná skládanka DOMEČEK.

Činnost: Ukazování nebo vkládání obrázků do domečku podle dané otázky.

  1. Seznámení s obrázkem
  2. Zjištění, zda je pojem utvořen aktivně – otázky:
    • Kde bydlí děti? Kde bydlí babička, dědeček?
    • Kam jsem dala babičku, dědečka? Kam jsem dala děti?
  3. Pokud pojem není utvořen aktivně – otázky pro zjištění na pasivní úrovni:
    • Kdo bydlí nahoře?
    • Kdo bydlí dole?


(pojem PŘED, ZA, NA, POD, VEDLE, MEZI)


Pomůcky: Pryžová sestava obrázků ze statku, EDUKO, Perspectivo.

Činnost: Vkládání pryžových obrázků do drážek podle předlohy.

  1. Vybrání předlohy. Předlohy jsou podle tří stupňů obtížnosti.
  2. Zjištění, zda jsou pojmy utvořeny aktivně – otázky:
    • Kde je traktor?
    • Kde je hospodář?
  1. Pokud pojem není utvořen aktivně – otázky pro zjištění na pasivní úrovni:
    • Kdo stojí před domečkem?
    • Kdo je vedle domečku? Apod.
  1. Samostatné vkládání obrázků podle předlohy.

 

VŠEM ZAPOJENÝM ŠKOLKÁM DĚKUJEME ZA JEJICH AKTIVITU!